روش مناسب پخت برنج

  • فروردین ۲۷, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

روش مناسب پخت برنج طبیعت: برنج را با آب ولرم بشویید؛ البته هنگام شستن دقت کنید که برنج را زیاد چنگ نزنید تا خرد نشود.

پس از شستن به ازای هر کیلوگرم برنج، ۵۰۰ گرم سنگ نمک شسته شده را در دستمال تمیزی قرار داده و روی برنج گذاشته و یا به جای سنگ نمک از ۲۰۰ گرم نمک کوبیده شده استفاده کنید. “برنج باید شب قبل و یا ۵ الی ۶ ساعت قبل پخت خیس شود”. اگر فرصت لازم برای خیس کردن برنج نبود، مقدار نمک را اضافه کنید و بعد از آبکش کردن کمی آب ولرم روی برنج بریزید تا شوری آن از بین برود. جهت آبکش نمودن برنج، آب را در ظرفی با اندازه مناسب بریزید و بگزارید تا بجوش آید. توجه کنید که حرارت باید زیاد باشد.

زمانی که آب در حال جوشیدن بود، برنج را اضافه کنید تا بجوشد و آماده آبکش شود. همچنین برنج در زمان پخت نباید ترک بخورد و له شود و باید بجوشد تا قد بکشد. سپس برنج را در ابکش می‌ریزیم. برای سفید رنگ کردن برنج، در آب جوش کمی دوغ ریخته و بعد برنج را اضافه می کنیم.

دم کردن برنج طبیعت:
۲۰۰گرم روغن برای هر کیلو برنج نیاز داریم که در ابتدا حدودا ۵۰ گرم روغن را در ته قابلمه می‌ریزیم و بعد از کمی حرارت برنج را در قابلمه می‌ریزیم و در آن را می‌گذاریم. حرارت زیر برنج باید زیاد باشد. در این فاصله مابقی روغن را داغ کرده پس از آنکه بخار برنج بلند شد، حرارت را ملایم کرده و روغن داغ را روی برنج ریخته و آن را دم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

six + twelve =