فواید بادمجان

۹ خواص بادمجان و هر آنچه باید درباره آن بدانید

  • آذر ۲۵, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

بادمجان یکی از اعضای خانواده سیب‌زمینی‌ها، گوجه‌فرنگی‌ها و فلفل‌های شیرین است. این صیفی‌جات بسیار خوشمزه و پرخاصیت، جز معدود صیفی‌جاتی است که در تمام فصول وجود دارد. خواص بادمجان تنها معطوف به ویتامین‌ها و مواد مغذی نمی‌شود و به همین دلیل است که امروز، در طبیعت‌نامه قصد داریم تا به خواص بادمجان بپردازیم؛ چرا که همیشه این محصول را بدون خاصیت شناخته‌ایم.
 

تمام خواص بادمجان را بخوانید

بادمجان منبع غنی فسفر، ناسونین، فولات، ویتامین‌های B، کلسیم، پتاسیم، ویتامین A و بتاکاروتن، کربوهیدرات، آهن، فیبر و ویتامین C و یک منبع ضد ویروسی و مفید است. در ادامه به تفکیک درباره خواص بادمجان صحبت خواهیم کرد:
 

  1. یک خواب بی‌نقص و عالی با بادمجان : اگر از بی‌خوابی و یا سندروم بدون خواب رنج می برید، یک بادمجان خام را در زمان غروب به طور منظم مصرف کنید؛ شما می‌توانید دوباره خوب بخوابید.
  2. لخته خون را از خود دور کنید : بیوفلاونوئید و ویتامین K موجود در بادمجان می‌توانند به محدود کردن تشکیل لخته خون و تقویت مویرگ‌ها کمک کنند.
  3. با بادمجان غذا را راحت هضم کنید : فیبر محلول در بادمجان می‌تواند از سیستم گوارشی حمایت کند و با جلوگیری از یبوست، می‌تواند شکم را سالم نگه دارد.
  4. حل مشکل دیابت با بادمجان : بادمجان منبع عالی فیبر و کربوهیدرات قابل حل است که می‌تواند جذب گلوکز را محدود کند. انجمن دیابت ملی و برنامه آموزشی انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کنند که افراد باید، بادمجان بیشتری را به رژیم روزانه خود اضافه کنند تا بتوانند کنترل کامل سطح قند خون خود را با سهولت انجام دهند.
  5. کاهش وزن با بادمجان : سطح بالای فیبر موجود در این گیاه می‌تواند فضای بزرگی را در معده اشغال کند و در نتیجه مصرف مواد غذایی دیگر را محدود کرده و یا گرسنگی را تسکین دهد.
  6. یک بافت موی عالی با بادمجان : بادمجان حاوی آنزیم‌هایی است که به تحریک کیسه‌های ترشحی مو کمک می‌کنند. این باعث رشد مو و سلامت بیشتر موی شما می‌شود.
  7. با بادمجان، پیری را از خود دور کنید : پوست بادمجان مقادیر بالایی از آنتوسیانین دارد. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به عنوان عامل ضد چروک به طور مؤثر عمل کنند. درواقع در کنار خواص بادمجان، می‌توان گفت که خواص پوست بادمجان را هم نباید نادیده بگیرید.
  8. ضد باکتری : بادمجان حاوی مقادیر بسیار عالی از ویتامین C است و آن را یک منبع ضد ویروسی مؤثر و ضد باکتریایی می‌سازد.
  9. خلط‌هایتان را بیرون بیاورید : با استفاده از بادمجان پخته شده و نمک می‌توانید به‌راحتی خلط‌های گلوی خود را خارج کنید

 

کمی صبر کنید تا با مهم‌ترین خواص بادمجان آشنا شوید

همانطور که در طبیعت‌نامه امروز خواندید، متوجه شدید که بادمجان و حتی پوست بادمجان خواص بسیاری دارند که تا به امروز از چشم ما دور بوده‌اند. اما یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین خواص بادمجان را می‌توان ضد سرطان بودن آن عنوان کرد. با ما همراه باشید.
 

خواص بادمجان
 

بادمجان، ضد سرطان ارزان

علاوه بر اینکه بادمجان با کاهش آهن اضافی بدن به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند، SRG های موجود در بادمجان می‌توانند باعث مرگ سلول‌های سرطانی شوند و همچنین به کاهش میزان عود کردن انواع خاصی از سرطان‌ها کمک می‌کند.

گلیکوزیدهای سولاسودین، یک عصاره پیدا شده در پوست بادمجان است. این عصاره به جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی ما کمک می‌کند و خصوصاً موجب جلوگیری از سرطان پوستی به نام ملانوما می‌شود.
 

بادمجان دارویی ارزان برای ریه و حتی برای کرونا

از خواص بادمجان برای ریه این است که ویتامین ث موجود در بادمجان می‌تواند به پاک‌سازی ریه‌ها کمک کند تا اکسیژن را به طور مؤثر در بدن حمل کنند. گفته می‌شود جوشانده ریشه بادمجان یکی از درمان‌های بیماری آسم است. همچنین “ربو” که  نوعی از آسم و نفس‌نفس‌زدن است، مصرف بادمجان یکی از راه‌های درمان آن است. این نکته را در نظر بگیرید که مصرف بادمجان خام در افرادی که آسم و برونشیت دارند باعث تحریک این بیماری‌ها می‌شود.
 

کنسرو بادمجان، به‌مثابه بادمجان

فراموش نکنید که از کنسرو بادمجان طبیعت نیز می‌توانید دقیقا به‌عنوان خود بادمجان استفاده کنید و تمام خواص بادمجان را دریافت کنید، چرا که در کارخانه طبیعت از هیچ نوع مواد نگهدارنده در فرایند کنسرواسیون استفاده نمی‌شود.
 

به‌طور کلی اینگونه باید به کنسرو بادمجان نگاه کرد:

  • حاوی ویتامین‌های گروهB و ویتامینA  و Cو مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن
  • در تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز تاثیرگذار است
  • مقوی معده است
  • کم کالری و لاغر کننده
  • حاوی ذخیره فیبر بالا و پاک کننده روده از مواد سمی و شیمیایی

 

حرف آخر

در این قسمت از طبیعت‌نامه سعی کردیم به خواص یکی از صیفی‌جات معروف بپردازیم که تا به امروز هیچ‌کس از آن خبر نداشت. شما برای ما در قسمت نظرات بنویسید که از بادمجان در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید؟ اگر جوابتان مثبت بود، تعداد آن را بنویسید و اگر جوابتان منفی بود، دلیل آن را توضیح دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − five =