طرز تهیه برنج آبکش

روش پخت برنج آبکشی

  • فروردین ۲۷, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

مواد لازم برنج آبکشی

  • برنج طبیعت ۵ پیمانه
  • روغن مایع مخلوط طبیعت ۴ قاشق غذا خوری
  • نمک به میزان لازم


طرز تهیه برنج آبکشی

۱ – ابتدا برنج را با آب ولرم چند دفعه بدون اینکه زیاد چنگ بزنیم میشوئیم تا آب برنج زلال شود و آنگاه آب برنج را کاملاً خالی می کنیم.
۲ – برنج را به مدت ۲ الی ۳ ساعت در آب و نمک خیس می دهیم بطوری که سطح آب تقریبا چهار سانتیمتر بالا تر از سطح برنج قرار بگیرد و مقدار نمک آن به نسبت هر پیمانه برنج نصف قاشق غذاخوری نمک می باشد.
۳ – قابلمه مناسبی را آب کرده می گذاریم جوش بیاید سپس آب نمک برنج را خالی کرده و برنج را در آب جوش می ریزیم و می گذاریم برنج جوش بیاید ، آنگاه یکی دوبار آهسته بهم می زنیم و چند لحظه منتظر می شویم تا مغز برنج کمی نرم شود بطوریکه وقتی دانه برنج را در دست له کردیم مغز آن زبر و خشک نباشد و بعد برنج را در آبکش می ریزیم تا آب آن خارج شود بعد به نسبت ۲ پیمانه برنج ۲ قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن مایع ته قابلمه می ریزیم و هم می زنیم و بعد برنج را از آبکش داخل قابلمه می ریزیم و اطرافش را بصورت مخروط بالا می آوریم.
۴ – درب قابلمه را با یک پارچه نخی و یا حوله تمیز پیچیده و روی قابلمه می گذاریم و بعد قابلمه را روی اجاق با شعله کم به مدت ۲۵ دقیقه برای دو تا چهار پیمانه و مدت ۴۰ دقیقه برای چهار تا ده پیمانه برنج، قرار می دهیم تا دم بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =