پاستای تن ماهی

پاستای تن ماهی و سس گوجه فرنگی

  • آبان ۲, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

یکی از انواع پاستاهای پرطرفدار و خوشمزه در دنیا، پاستای تن ماهی است که همان‌طور که از نام آن مشخص است، از تن ماهی در تهیه آن استفاده می‌شود. پاستای تن ماهی طرز تهیه راحت و ساده‌ای دارد، در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و یک وعده غذایی خوشمزه و دلچسب است.

کنسروهای ماهی طبیعت منبع غنی پروتئین و سرشار از امگا۳ هستند که فاقد هرگونه مواد نگهدارنده و افزودنی بوده و برای رشد و ترمیم بافت‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان مفید هستند. کنسروهای ماهی علی‌رغم پروتئین زیاد، کالری کمی دارند و می‌توانند به عنوان یکی از بهترین وعده‌های غذایی توسط ورزشکاران مصرف شوند. در مقاله پیش‌رو طرز تهیه پاستای تن ماهی با سس گوجه فرنگی را برایتان آوردیم. با طبیعت نامه همراه باشید!

 

مواد لازم برای پاستای تن ماهی

 

کره: ۴ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی: ۷۰۰ گرم

نمک: به مقدار لازم

پاستا: ۴۵۰ گرم

پنیر ریکوتا: نصف فنجان

کنسرو ماهی تون در روغن زیتون طبیعت: ۱ عدد

ریحان تازه خُرد شده: یک چهارم فنجان

پنیر پارمزان رنده شده: نصف فنجان

نکته قابل توجه درباره کنسرو ماهی مورد استفاده در تهیه این غذا آن است که بهتر است از کنسروهایی استفاده کنید که داخل روغن زیتون غوطه‌ور باشند، چون طعم این کنسروها به خوشمزه‌تر شدن پاستا کمک می‌کند.

 

طرز تهیه پاستای تن ماهی

 

در قدم اول یک قابلمه بردارید و روی شعله متوسط بگذارید. کره را داخل آن بیندازید و اجازه دهید که آب شود. سپس گوجه‌ها را داخل قابلمه بریزید. در ظرف را بگذارید تا گوجه‌ها به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی بجوشند.

زمانی که سس گوجه پخت، یک قابلمه بزرگ بردارید، مقداری آب نمک در آن بریزید و بگذارید جوش بیاید. سپس، پاستا را به این آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲ دقیقه بدون آب بجوشد. در مرحله بعد پاستا را آبکشی کنید و کنار بگذارید.

مقداری از روغن زیتون اضافی کنسرو ماهی طبیعت را کنار بگذارید و ماهی را داخل سس گوجه بریزید. حالا به این ترکیب، پنیر ریکوتا و نمک را هم اضافه کنید. در قدم بعدی، قابلمه سس و پاستا را از روی گاز بردارید و محتویات آن را در یک کاسه بزرگ بریزید و مخلوط کنید. حالا ریحان را هم به این ترکیب اضافه کنید.

در قدم آخر، پاستا را در یک ظرف کاسرول بریزید و روی آن پنیر پارمزان بپاشید. آن را داخل فر بگذارید و ۴ تا ۶ دقیقه صبر کنید تا پنیر آب و روی آن کمی طلایی رنگ شود. سپس، پاستا را نوش جان کنید.

 

فوت و فن‌های دستور پخت پاستا با کنسرو ماهی

  • شما می‌توانید به دلخواه خود قارچ را هم به این غذا اضافه کنید یا فقط به صورت ساده با تن ماهی سرو کنید.
  • می‌توانید به سلیقه خود و اگر طعم و مزه سیر و فلفل را دوست دارید، به پاستا اضافه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × two =