روغن زیروترانس چیست

همه آن چیزی که باید درباره روغن زیروترانس بدانید

  • دی ۶, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

قبل از آن که شروع کنید

آیا تابه‌حال نام روغن زیروترانس یا بدون ترانس به گوش شما خورده است؟ جواب این سوال قطعا از طرف شما می‌تواند بله باشد، چرا که در تمامی سوپرمارکت‌ها و بر روی روغن‌ها آن را دیده‌اید یا از دوست و آشنا نام این مدل از انواع روغن را شنیده‌اید.

اما برای اینکه به‌صورت کامل و دقیق، مفهوم این مدل از روغن را درک کنید، باید درباره چربی ترانس بدانید و سپس سراغ روغن زیروترانس بروید. با ما در طبیعت‌نامه همراه باشید تا در این مقاله درباره یکی از مهم‌ترین مبحث‌های روز جهان صحبت کنیم.

 

چربی ترانس – یک شروع کاملا تخصصی

 

ترانس در واقع یک مدل از چربی‌های غیر مفید برای بدن است که در صورت استفاده بیش از حد آن، کلسترول یا همان چربی بد خون زیاد شده و کلسترول خوب نیز کاهش شدیدی پیدا می‌کند؛ و اینگونه نیز می‌توان به این مقوله نگاه کرد که با افزایش کلسترول بد خون؛ سلامت قلب نیز به خطر افتاده و دچار بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شویم.

 

در گوشی-  چربی ترانس آنقدرها هم مضر نیست

البته بهتر است این را بدانیم که ترانس آن قدر‌ها هم برای سلامتی مضر نیست، اما ترانسی که در روغن وجود دارد می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. ترانس به صورت عادی در بسیاری از غداهایی که مصرف می‌کنیم مانند: کیک‌ها، شیرینی‌ها و …. وجود دارد.

 

چربی ترانس چه ضرری دارد – مشکل دوم

یکی دیگر از ضررهای چربی ترانس، بالا بردن میزان تری گلیسریدها موجود در خون است که باعث سفت شدن دیواره‌های شریان‌های اصلی و بروز بیماری تصلب شرایین می‌شود و در نهایت فرد دچار بیماری‌های قلبی خواهد شد و سلامت قلب خود را از دست خواهد داد.

 

راه حل – روغن بدون ترانس

برای آن که مراقب سلامت قلب خود باشید و دچار بیماری‌های عروقی نشوید، بهتر است از روغن‌های بدون ترانس استفاده کنید. روغن نیمه‌ جامد بدون ترانس طبیعت، نیز یکی از انواع روغن‌های بدون ترانس است که با استفاده از آن می‌توانید، سلامت قلب خود را برای همیشه بیمه کنید.

 

اما چرا روغن بدون ترانس یا زیروترانس انتخاب مناسب است؟

 

  • روغن زیروترانس کلسترول بد خون را کاهش داده و درصد کلسترول‌های خوب را افزایش می‌دهد.
  • یکی از مزایای استفاده از روغن بدون چربی ترانس، بهبود سلامت قلب و بدن محسوب می‌شود و شانس حمله قلبی را کاهش می‌دهد.
  • روغن بدون ترانس خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش داده و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.
  • روغن بدون ترانس از فعال شدن آپوپتوز یا مرگ برنامه‌ریزی‌شده‌ی سلولی جلوگیری خواهد کرد.
  • روغن بدون ترانس نقطه‌ی ذوب کمتر و نقطه‌ی دود بالاتری نسبت به روغن‌های حاوی ترانس دارد.
  • با توجه به نقطه‌ی دود بالای روغن زیرو ترانس، می‌توان از آن برای مصارف مختلف آشپزی مثل سرخ کردن، پختن و درست کردن سالاد استفاده کرد.

 

حرف آخر – این روغن دوست داشتنی

همانطور که در طبیعت‌نامه امروز به آن اشاره کردیم، چربی‌های ترانس می‌توانند سلامت قلب شما را به خطر بیندازند. پس با توجه به این موضوع، بهترین راه حل برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، استفاده کردن از روغن‌های زیروترانس است، چرا که این روغن‌ها چربی‌های اشباع شده مضر را ندارند.

اگر شما نیز اطلاعاتی درباره این مدل از روغن‌ها دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 8 =