طرز تهیه ته چین تن ماهی

ته چین تن ماهی اینطوری درست می‌شه!

  • آذر ۲۲, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

اینطوری شروع کن، تا خونه‌ات پر از عطر و بوی خوب بشه

اگر که شما از طرفداران پر و پا قرص ماهی هستید، یا حتی اگر ماهی و بوی آن را دوست ندارید، به شما توصیه می‌کنیم که طبیعت‌نامه امروز را از دست ندهید چرا که قرار است با یک رسپی بی‌نظیر روبه‌رو شوید که آن هم چیزی نیست بجز ته چین تن ماهی.

بسیاری از افراد، تن ماهی را با نون یا با برنج سفید میل می‌کنند؛ اما یک ته چین تن ماهی با گشنیز می‌تواند تمامی سلیقه‌ها را با خود درگیر کند. با ما در ادامه این متن همراه باشید تا یک دستور غذای خوش‌طعم و خوش‌عطر را یاد بگیرید.

 

قبل از هرچیز به این مواد نیاز خواهید داشت

قبل از آن که مواد مورد نیاز برای ته چین تن ماهی را به شما بگوییم، باید به این نکته اشاره کنیم که تن ماهی قبل از مصرف حتما باید گرم یا جوشانده شود. اگر می‌خواهید با عوارض آن آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم تا مقاله عوارض گرم نکردن تن ماهی را بخوانید.
 

مواد لازم ته چین تن ماهی برای ۲-۳ نفر

پیاز متوسط یک عدد
تن ماهی طبیعت یک عدد
نمک و زردچوبه و فلفل به میزان کافی
پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز به مقدار لازم
دارچین به مقدار لازم
سبزی گشنیز تازه به مقدار لازم
برنج ایرانی دو و نیم پیمانه
زعفران به مقدار لازم

 

دستور پخت ته چین تن ماهی

مرحله اول – تن ماهی را آماده کنید

پیاز که پایه ثابت غذاهای ایرانی است را به صورت نگینی خرد کرده و در کمی روغن تفت می‌دهیم تا نرم و سبک شود. سپس ادویه که شامل زردچوبه و فلفل سیاه است را به پیاز اضافه می‌کنیم و تفت دادن را یکی دو دقیقه دیگر ادامه می‌دهیم.

مرحله دوم – ادویه‌های مورد نیاز

تن ماهی را از قبل ۲۰ دقیقه بجوشانید، روغن آن را گرفته و به پیاز در حال سرخ شدن اضافه کنید. در این مرحله پودر پاپریکا و پودر تخم گشنیز را به باقی مواد اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید.

مرحله سوم – برنج شما آماده است

در این مرحله باید به سراغ دم کردن برنج خود بروید و به هر روشی که بلدید، برنج خود را آماده کنید. البته می‌توانید از این روش هم استفاده کنید. قابلمه‌ای را تا نیمه از آب پر کرده و روی شعله گاز قرار می‌دهید. زمانی که آب جوش آمد، برنج را به همراه نمک درون قابلمه ریخته و اجازه می‌دهید نیم‌پز شود. اگر اطراف دانه نرم شده و مغز آن کمی گیر داشت، یعنی برنج برای آبکشی آماده است.

مرحله چهارم – سبزی گشنیز تازه

سبزی گشنیز تازه را شسته و به صورت کاملاً ریز خرد کنید. سپس سبزی تازه را با برنج آبکشی شده مخلوط کنید.

مرحله پنجم – یک ته چین تن ماهی خوشمزه

ابتدا یک لایه سیب‌زمینی برای ته‌دیگ کف قابلمه بچینید. از زعفران برای خوش‌رنگ‌تر شدن و خوش‌عطری ته‌دیگ استفاده کنید. سپس یک لایه از مخلوط برنج و سبزی گشنیز را در قابلمه ریخته و لایه بعدی را مواد تن ماهی اضافه کنید. بر روی مواد کمی ادویه دارچین بریزید. برای لایه سوم و آخر برنج را اضافه کنید.

مرحله ششم – غذا آماده است

غذا را بر روی شعله کم به همراه شعله پخش کن قرار دهید. درب قابلمه را با دم‌کنی پوشانده و در حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه اجازه دهید غذا دم بکشد.
 

حرف آخر

ته چین تن ماهی یکی از جذاب‌ترین غذاهایی است که حتما باید آن را امتحان کنید. البته فراموش نکنید که با تن ماهی طبیعت می‌توانید غذاهای جذاب و خوشمزه دیگری نیز درست کنید. طبیعت‌نامه امروز هم با آموزش یک رسپی دیگر تمام شد. امیدواریم که این غذا را درست کنید و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

five × three =