طرز تهیه کباب دیگی با پلو | طبیعت

طرز تهیه کباب دیگی با پلو

  • آذر ۱۱, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

تنها ۱۲ مرحله برای پخت این کباب دیگی خوشمزه باقی است:

کباب دیگی یکی از غذاهایی است که از گذشته‌ای دور تا به امروز، انتخاب و مورد علاقه بسیاری از افراد کشور ایران و همسایه‌های ایران بوده. این غذای خوشمزه و خوش عطر و طعم، دستور پخت ساده‌ای نیز دارد.

البته فراموش نکنید که دستور پخت کباب دیگی با کباب تابه‌ای تفاوت‌هایی دارد که تنها سرآشپزهای نمونه نکته‌های آن را متوجه می‌شوند.برای پخت این کباب دیگی خوشمزه و خوش‌عطر بعد از آنکه دست خود را ضدعفونی کردید وسایل زیر را آماده کنید تا به ۱۲ مرحله، این کباب دیگی خوشمزه را برای ناهار یا شام سر سفره خود داشته باشید.

 

مواد لازم برای درست کردن کباب دیگی برای چهار نفر

 

مواد لازم مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم
پیاز بزرگ ۱ عدد
سیر ۵ حبه
برنج ۴ پیمانه
زعفران دم کرده به مقدار لازم
رب گوجه‌فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
گوجه‌فرنگی ۲ عدد
پودر سیر، سماق، پاپریکت و آویشن به مقدار دلخواه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

 

مرحله اول – گوشت و پیاز را بردارید

در مرحله اول، پیاز را با دندانه‌های ریز رنده، رنده می‌کنیم و در نهایت آب پیاز را کاملا از پیاز رنده شده جدا می‌‎کنیم. پیاز را داخل یک کاسه به همراه گوشت چرخ‌کرده می‌ریزیم و آن‌ها را با یکدیگر مخلوط می‌کنیم.

مرحله دوم – نوبت به سیر رسیده است

حالا زمان آن است که به مخلوط گوشت و پیاز، سیر رنده شده خود را که با استفاده از دنده‌های ریز رنده، رنده کرده‌ایم؛ اضافه کنیم و دوباره آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنیم.

مرحله سوم – ادویه‌ها به صف شده‌اند

حالا مخلوط آماده شده را با ادویه‌هایی که از قبل آماده کردیم، یعنی نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا و آویشن مخلوط می‌کنیم. کاسه را با یک سلفون می‌پوشانیم و آن را به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال قرار می‌دهیم تا مخلوط آماده شده استراحت کند و ادویه‌ها به خورد گوشت بروند.

مرحله چهارم – نوبت به برنج رسیده است

در این مرحله، یک قابلمه‌ای که تا نصف آب دارد را بر روی گاز می‌گذاریم و منتظر جوش آمدن آب می‌مانیم. حالا زمان این است که نمک را به آب اضافه کرده و برنج هاشمی ممتاز طبیعت را به مدت ۸ الی ۱۲ دقیقه درون آب جوش قرار دهیم تا پخت اولیه انجام شود.

مرحله پنجم – مخلوط گوشت را دوباره آماده کنید

مخلوط گوشت را از یخچال درآورده و آن را با مقداری روغن مایع، درون تابه می‌گذاریم. در این مرحله یک قاشق غذاخودری رب گوجه طبیعت را به مخلوط گوشت اضافه می‌کنیم و مایع گوشت و رب را به چهار قسمت تقسیم کرده و آن را درون تابه صاف می‌کنیم. حالا زمان آن است که اجازه دهیم تا یک طرف مایع گوشت کاملا سرخ شود و بعد از سرخ شدن، حرارت گاز را خاموش می‌کنیم.

مرحله ششم – حواستان به برنج باشد

حالا زمانی که اطراف برنج نرم شد؛ آن را از روی حرارت بر می‌د‌‌اریم و درون آبکش می‌ریزیم و اجازه می‌دهیم آب اضافی‌اش خارج شود. در ادامه نیمی از برنج را بر می‌داریم و به آن زعفران دم کرده اضافه می‌کنیم. حالا برنج زعفرانی را درون قابلمه می‌ریزیم، سپس با پشت قاشق برنج را فشرده می‌کنیم تا منسجم شود. در ادامه مقداری برنج سفید درون قابلمه روی برنج زعفرانی می‌ریزیم و مجددا برنج را با پشت قاشق منسجم می‌کنیم.

مرحله هفتم – زمان آن رسیده تا گوشت و برنج را به هم برسانیم

حالا تکه‌های کباب را بر روی برنج قرار می‌دهیم و به آن سماق اضافه می‌کنیم و گوجه‌های فرنگی را تکه تکه می‌کنیم و بر روی گوشت قرار می‌دهیم. اکنون زمان آن است تا باقی برنج سفید را بر روی کباب‌ها ریخته و شعله گاز را روشن کنیم و به مدت  دقیقه منتظر بمانیم تا کباب دیگی ما آماده شود.

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم تا طرز تهیه کباب دیگی را به شما دوستان و همراهان عزیزمان آموزش دهیم. البته فراموش نکنید که کباب دیگی و کباب تابه‌ای با همدیگر تفاوت‌هایی دارند که می‌توانید در مقاله مرتبط آن را بخوانید. آخرین نکته‌ای که می‌تواند این کباب دیگی را بیشتر و بیشتر خوش‌طعم و خوش‌عطر کند، استفاده از محصولات طبیعی برند طبیعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

five × 3 =