طرز تهیه سوپ جو پرک

طرز تهیه سوپ جو پرک به ۳ روش اختصاصی

  • آذر ۱۸, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

از اینجا شروع کنید

سوپ جو پرک، یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌های بین‌المللی است که می‌توان آن را باب میل اکثر افراد دانست. این سوپ خوشمزه، مقوی و خوش‌طعم را می‌توان به چندین روش مختلف تهیه کرد؛ اما ما در این مقاله ۳ روش پرطرفدار آن را به شما آموزش خواهیم داد تا طبیعت‌نامه را به‌عنوان یک مجله خوشمزه و کاربردی برای همیشه به یاد داشته باشید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

طرز تهیه سوپ جو پرک رستورانی – همیشه در خانه آماده باشید!

 

مواد لازم برای دستور پخت سوپ جو پرک برای ۴ نفر
جو پرک ۱ پیمانه
سینه مرغ ½ سینه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
هویج ۱ عدد بزرگ
سبزی سوپ ۴ قاشق غذاخوری
زرشک ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن مایع طبیعت به مقدار کافی

 

برای آماده‌سازی سوپ جو پرکِ رستورانی به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:
 

دستور پخت سوپ جو پرک رستورانی
 

  • بخش اول: ابتدا باید جو پرک را به‌خوبی بشویید. در ادامه پیاز را به‌صورت نگینی و ریز خرد کنید. حالا نوبت آن است تا یک قابلمه را بر روی حرارت قرار داده و به آن روغن مایع طبیعت اضافه کنید.
  • بخش دوم: پیاز را داخل قابلمه ریخته و آن را تفت دهید. زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کرده و چند دقیقه‌ای را برای ترکیب شدن پیاز و ادویه‌ها صبر کنید.
  • بخش سوم: سینه مرغ را به همراه جو پرک به قابلمه اضافه کنید. حالا نوبت ۵ لیوان آب جوش است تا داخل قابلمه بریزید. اجازه دهید آب جوش بیاید و سپس کف‌های روی سطح آب را با قاشق جمع کنید و دور بریزید.
  • بخش چهارم: در این مرحله حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم مرغ بپزد. پس از اینکه مرغ نیم پز شد، هویج را پوست گرفته و با رنده متوسط رنده می‌کنیم و داخل قابلمه می‌ریزیم. پس از اینکه مرغ پخت، آن را از قابلمه خارج می‌کنیم.
  • بخش پنجم: حالا گوشت مرغ را به صورت ریش ریش خرد کرده و مجددا به قابلمه اضافه می‌کنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی طبیعت را در یک تابه کوچک با کمی روغن تفت می‌دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس آن را به قابلمه اضافه می‌کنیم.
  • بخش ششم: حالا دیگر باید صبر کنید تا سوپ جا بیفتد. حالا سوپ جو پرک رستورانی شما آماده است. نوش جان کنید.

 

طرز تهیه سوپ جو پرک برای سرماخوردگی – یک انتخاب عالی

سرماخوردگی مهمان ناخوانده‌ی فصل سرما است. پس بهتر است قبل از اینکه پذیرای این مهمان شوید، برای مقابله با آن آماده باشید. سوپ جو پرک یکی از بهترین سلاح‌ها برای شکست دادن سرماخوردگی است. برای تهیه این سوپ به موادی که در ادامه آوردیم (نوشته خواهد شد)، نیاز دارید:
 

مواد لازم سوپ جو پرک برای سرماخوردگی
هویج ۲ عدد
پیاز بزرگ ۱عدد
سیب زمینی متوسط ۱ عدد
گوجه فرنگی ۳ عدد
جو پرک ۱/۴ پیمانه
جعفری تازه خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ترش به میزان لازم برای طعم دهی
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به میزان لازم

 

دستور پخت سوپ جو پرک برای سرماخوردگی
 

  • سیب زمینی را به‌صورت نگینی ریز خرد کنید و سپس آب بکشید. هویج را پوست بگیرید و با رنده ریز یا به‌صورت نگینی خرد کنید. پیاز را پوست کنده و پس از شست‌وشو به‌صورت نگینی خرد کنید. گوجه فرنگی را خرد کنید و با رنده یا به صورت نگینی درآورید.
  • پس از تهیه مواد اولیه در قابلمه مناسب، مقداری روغن بریزید و پیاز را کمی تفت دهید. پس از طلایی رنگ شدن پیاز، سیب زمینی، هویج، نمک و فلفل را اضافه کنید و کمی تفت دهید. در انتها گوجه را به همراه زردچوبه اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید.
  • بر روی مواد آب بریزید و بگذارید تا آب جوش بیاید. پس از آن قابلمه را به مدت ۴۵ دقیقه الی ۱ ساعت بر روی شعله کم بگذارید تا به آرامی پخته شود. در این حین دقت کنید مواد جوش نیاید.
  • در انتها جو پرک شسته شده را به سوپ اضافه کنید. پس از ۱۵ دقیقه اگر جو پرک شما نرم شد، جعفری و مقدار کمی آبلیمو ترش را به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و قارچ – یک طعم بی‌نظیر

حالا نوبت پخت یک سوپ بسیار خوشمزه است. سوپ جو پرک مرغ با اضافه شدن قارچ به رسپی آن، می‌تواند طعمی دلنشین را به شما هدیه دهد.
 

طرز تهیه سوپ جو پرک با مرغ و قارچ
 

برای پخت این سوپ بسیار خوشمزه، مواد اولیه زیر را احتیاج خواهید داشت:

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ جو پرک با مرغ و قارچ
جو پرک ۱ پیمانه
سینه مرغ نصف یک عدد
قارچ ۴ عدد
هویج رنده شده ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
سیب زمینی ۱ عدد
جعفری خرد شده ¼ پیمانه
آب لیمو به حد نیاز
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به حد کافی

 

این رسپی دقیقا مثل (عین به عین) رسپی سوپ جو پرک با مرغ است، با این تفاوت که بعد از اضافه کردن مرغ‌های ریش ریش شده، وقت آن است که قارچ را اضافه کنید و ۲۰ دقیقه به آن فرصت دهید.

 

حرف آخر

طبیعت‌نامه امروز، به شکل ویژه‌ای سراغ پخت سوپ جو پرک، یک سوپ خوشمزه و بین‌المللی رفت و آن را به سه روش مختلف به شما آموزش داد. اگر شما به شکل دیگری این سوپ خوشمزه را درست می‌کنید در قسمت نظرات، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 2 =