طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت

طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت و لوبیا

  • دی ۲۷, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

یک خورش اصیل ایرانی با نام کرفس

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که همیشه در میان خورش‌ها به قرمه‌سبزی علاقه نشان داده‌اید، باید به شما بگویم که حتما باید این مدل از خورش کرفس را امتحان کنید. البته ممکن است از دسته افرادی باشید که علاقه بسیاری به کرفس داشته باشید و با این حال هم می‌گوییم که حتما این شکل از خورش کرفس را امتحان کنید.

با ما در ادامه این بخش از طبیعت‌نامه همراه باشید.

 

مواد اولیه‌ برای طرز تهیه خورشت کرفس برای ۴ نفر

 

مواد لازم برای ۴ نفر
کرفس ۵۰۰ کیلو
مخلوط نعنا و جعفری ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
گوشت گوسفندی تکه شده ۲۰۰ گرم
زردچوبه به مقدار لازم
لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز یک و نیم پیمانه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق مربا خوری
رب نارنج ۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه خورش کرفس

 

لوبیاها را از شب قبل خیس کنید

برای پخت خورش کرفس با لوبیا چیتی در مرحله اول قبل از شروع پخت، باید لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کنید و بعد از چند بار عوض کردن آبش جداگانه بپزید.

 

پخت خورش را شروع کنید

پیاز را پوست بکنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. سپس داخل قابلمه‌ای مناسب مقداری روغن طبیعت بریزید تا داغ شود. بعد پیازها را داخل روغن تفت دهید تا سبک شود. به پیاز گوشت گوسفندی خرد شده را اضافه کنید و در حین تفت مقداری هم زرد چوبه و فلفل سیاه به آن بیفزایید و ۱۰ دقیقه‌ای به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت کمی سرخ شود و رنگ آن تغییر کند. در این مرحله سبزی قورمه سبزی را به گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید.

 

دستور پخت خورش کرفس

 

رب گوجه فرنگی را به بقیه مواد اضافه کنید و حدود ۱- ۲ دقیقه تفت بدید. داخل قابلمه خورشت حدود ۴ لیوان آب اضافه کنید و حرارت را کمی بالاتر ببرید تا آب به جوش بیاید. بعد حرارت را کم کنید تا گوشت به آرامی پخته شود.

 

نوبت کرفس از راه رسید

کرفس‌های خرد شده را حدود ۱۰ دقیقه به صورت جداگانه در کمی روغن مایع تفت دهید. وقتی آب کرفس کشیده شد، نعنا خشک را به آن اضافه کنید و بعد از ۲ دقیقه تفت دادن از روی حرارت بردارید. وقتی از پخت گوشت مطمئن شدید، لوبیا چیتی پخته شده و کرفس و نعنا تفت داده شده را به همراه مقداری آبغوره و نمک به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید یک ربع دیگر بجوشند و به اصطلاح کاملا جا بیفتند.

 

برنج خود را دم کنید

در حین آماده شدن خورشت (کرفس و لوبیا، برنج ایرانی طبیعت را دم بدهید و هر آنطور که دوست دارید، سرو کنید تا برای خورش شما آماده باشد.

 

 

برای پخت خورشت کرفس با مرغ و لوبیا باید چه کارهایی انجام دهیم؟

 

دقیقا طبق دستور بالا کارها را به‌ترتیب انجام دهید و به‌جای گوشت، مرغ را به ترکیب درست شده اضافه کنید تا یک خورش بی‌نظیر و خوش‌طعم داشته باشید.

 

 

حرف آخر

در این بخش از طبیعت‌نامه، سعی کردیم یکی از مدل‌های طرز تهیه خورشت کرفس با گوشت و لوبیا را به شما آموزش دهیم. در بخش نظرات برای ما بنویسید که شما چگونه این خورش را درست می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

four + 10 =