طرز تهیه کیک پای سیب

طرز تهیه کیک پای سیب به روش یک قناد حرفه‌ای

  • آذر ۲۹, ۱۴۰۲
  • 0 دیدگاه

طرز تهیه شیرینی پای سیب : حتما بخوانید

شیرینی یا کیک پای سیب، از آن دست دسر‌هایی است که چشیدن طعم آن می‌تواند زندگی شما را زیر و رو کند. این شیرینی خوشمزه و البته بین‌المللی، که البته طرز تهیه آسانی نیز دارد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهمانی‌ها است.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به این نوع از شیرینی‌ها دارید، با ما در طبیعت‌نامه امروز همراه باشید.
 

دستور پخت پای سیب کیکی
 

قدم به قدم تا طرز تهیه پای سیب

قبل از آن که وارد مراحل پخت این شیرینی خوشمزه و خوش‌عطر شویم، باید این مواد را آماده کنید:
 

مراحل طرز تهیه پای سیب کیکی

آرد سفید ۲٫۵ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
شیر نصف پیمانه
بیکینگ پودر ۲ قاشق چایخوری
وانیل ۱ پنس
پودر قند ۴ قاشق غذاخوری
کره ۷۵ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
روغن مایع ۵۰ گرم
سیب ۲ عدد
دارچین ۱ قاشق غذاخوری

 

قسمت اول

ابتدا کره، تخم مرغ و شیر را از یخچال خارج می‌کنیم تا با دمای آشپزخانه هماهنگ شوند. پس از اینکه کره نرم شد آن را به همراه شکر داخل یک کاسه مناسب می‌ریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم تا رنگ مخلوط کرمی شود. پس از اینکه رنگ مخلوط شکر و تخم مرغ کرمی شد، وانیل را اضافه می‌کنیم.

قسمت دوم

پس از اضافه کردن وانیل، مواد را کمی مخلوط کرده و سپس تخم مرغ‌ها را یک به یک اضافه و با مخلوط شکر و کره به خوبی مخلوط می‌کنیم تا یکدست شوند. حالا آرد را به با بیکینگ پودر مخلوط کرده و دو مرتبه الک می‌کنیم تا صاف شود.

قسمت سوم

در ادامه شیر را به همراه نصف آرد الک کرده به مخلوط کره، شکر و تخم مرغ اضافه و خوب مخلوط می‌کنیم تا مواد یکدست شوند، سپس باقیمانده آرد را کم کم اضافه می‌کنیم.

قسمت چهارم

حالا سیب‌ها را پوست می‌گیریم و به صورت ورقه‌ای خرد می‌کنیم. قالب‌های مخصوص پای سیب را یا کمی چرب می کنیم یا درون قالب‌های کاغذ مخصوص پای سیب قرار می‌دهیم. حالا یک پنجم حجم قالب‌های پای سیب را با مایه شیرینی پر می‌کنیم، سپس پودر قند و دارچین را با هم مخلوط کرده و سیب‌های ورقه شده را داخل مخلوط پودر قند و دارچین می‌غلتانیم و درون قالب‌های پای سیب قرار می‌دهیم. حالا روی سیب‌ها را با مایه شیرینی پر کنیم.

قسمت آخر

فر را باید ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا به خوبی گرم شود، حالا قالب‌های شیرینی را داخل سینی فر قرار می‌دهیم و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر می‌گذاریم تا بپزند و به‌طور کامل پف کنند.
حرف آخر – یک پای سیب بی‌نظیر

در این قسمت از طبیعت‌نامه سعی کردیم تا به سراغ یک دسر یا یک شیرینی جذاب برویم و رسپی آن را برای شما علاقه‌مندان آماده کنیم. اگر تا به امروز این شیرینی خوشمزه را در خانه درست کرده‌اید به ما بگویید که در چه مرحله‌ای با رسپی ما تفاوت دارید، یا اگر تا به امروز این پای سیب خوشمزه را امتحان نکرده‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که در اولین آخر هفته خود این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =